Διαπραγμάτευση σε ανώτερα μαθηματικά

Με αφορμή το θέμα μέτρα και αντίμετρα, ενας φίλος έγραφε στο Facebook : «Αφού για κάθε ευρώ μέτρα έχουμε ένα ευρώ κέρδος από φοροαπαλλαγή, γιατί πήραμε μέτρα; Δηλαδή αν δίνουμε ένα για να πάρουμε ένα, γιατί να δώσουμε ένα; Δηλαδή;» Είναι λυπηρό, για την χώρα, να μην καταλαβαίνει τίποτα από ανωτέρα μαθηματικά η αντιπολίτευση. Ενώ τα πράγματα είναι πολύ απλά και περιγράφονται εύκολα  από την προφανή εξίσωση : χ + (-1) = 3,5%. Η οποία λέει το εξής απλό: όταν θα έχουμε πλεόνασμα 4,5% του ΑΕΠ, δηλαδή 1% παραπάνω από το 3,5%, το υπόλοιπο 1% θα το μοιράσουμε. Όχι αναγκαστικά σ’ αυτούς από τους οποίους το πήραμε γιατί θα πρέπει να έχουμε την σύμφωνη γνώμη των θεσμών. Υπενθυμίζω στους μαθηματικά αστοιχείωτους ότι η Τρόικα είναι νεκρή από την εποχή του Yianis.

Ο μαθητής του Γυμνασίου λύνει την εξίσωση ως εξής : έστω χ % τα μέτρα εξοικονόμησης που πρέπει να πάρουμε. Από αυτά θα μοιράσουμε 1% υπό την προϋπόθεση ότι (χ – 1)% = 3.5%. Άρα χ =  (3,5+1)%, χ = 4.5%. Απλό είναι πάρτε μέτρα 4,5% του ΑΕΠ και οι θεσμοί θα σας πουν πως θα μοιραστεί το 1% που περισσεύει.

Το υπουργείο οικονομικών που ξέρει ανωτέρα μαθηματικά και γνωρίζει την σχετικότητα της μαθηματικής βάσης κάθε υπολογισμού την λύνει διαφορετικά.

Έστω χ % τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε. Έστω ψ% η μεγέθυνση του ΑΕΠ χωρίς μέτρα, από μόνο  του, χάρη στην αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης. Άρα :

χ% + ψ% + (- χ%) >= 3,5%.  (Αφού για κάθε μέτρο εξοικονόμησης θα παίρνουμε τα ίδια αντίμετρα, δηλαδή δαπάνες).

Οπότε ψ% >= 3,5 % κατ’ έτος δεν ξέρουμε ακόμα για πόσα χρόνια.

Αμφισβητείται οτι η αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης θα αποφέρει 3,5% καθαρή μεγέθυνση του ΑΕΠ κατ’ έτος ; Ίσως και παραπάνω για να συμπεριλάβει νέες δαπάνες στο δημόσιο τομέα. Τώρα γιατί θα πάρουμε και μέτρα που θα ξαναμοιράσουμε ? Γιατί χωρίς « ψ » η εξίσωση δεν βγαίνει. Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης τα μέτρα είναι της μετρητοίς, τα αντίμετρα επί πιστώσει.

Respublic